söndag, juli 01, 2007

You make motion

Det kan vara på sin plats att summera årets festival. Jag såg massa band som the gossip, CSS, peter bjorn and john, modest mouse, tv on the radio, interpol, maccabees, jamie T och rufus wainwright. Rufus var fantastiskt! Tog honom till mig bra. Även Maccabees och Jamie T var fint. Men allra allra bäst överlägset var givetvis Interpol. Jag tog ut mina öronproppar och sjöng med. För alla er oinförstådda kommer här en videoparad så ni också kan förstå hur estetiskt korrekt bandet är, trots att dom är så stiffa på scen.



PDA - SÅ bra låt från första skivan. Och ruskigt snygg video. På skivan är det ett längre slut, där låten ändras totalt och blir hur fin som helst.



Obstacle 1 - Ber om ursäkt för den usla kvaliteten men OJ så perfekt låt. Spelades medan jag stod i fotodiket. Sjöng med och dansade. Många gånger står man bara med kameran i handen och tittar på. Vet inte om ni hör men basgången! Basgången! Kan dom något så är det att jobba med basgångar.




Evil - Så bra som den var i fredagskväll har den aldrig varit! Direkt efter kom min favorit Not Even Jail och då kändes det som att jag skulle gå upp i atomer. Det kunde inte bli bättre, då hade jag dött på kuppen.



Slow Hands - Dansade och sjöng med högt! Snygg video också. Har postat den en gång förr.

För att inte bli för nördig, vilket nog är försent för, så ska jag avrunda nu. Men jag vet nog inget band som är så harmonigeniala som Interpol. Och deppromantiska texter är ju int kattskit. Här kommer ett liveklipp med Not Even Jail, bryggan alltså! Atomer. Tjo!

2 kommentarer:

Lovisienstadt sa...

åh, jag kan nästan inte läsa om att du har sett rufus. blir gravt avundsjuk. grattis!

VISION sa...

Ajdå, då ska du nog undvika senaste inlägget! haha