söndag, juli 08, 2007

Hemlängtan

Lyssnar på P1 sommarpratarna i webbradio, så det är fusklyssnande. Detta har bidragit till en stor portion hemlängtan. Norrland! Jag längtar efter dig! Jag längtar efter:
- Mamma och pappa givetvis
- Sitta i stugan och lyssna på P1 och titta ut över det lappländska arvet i farmor och farfar och pappas gamla trakter. Åh det saknas så det värker. Värker! Åsele, gärna i samband med marknaden haha. Laxen Tyko och Roland Cedermark-kopian. På Åsele Marknad köpte jag min första skiva jag valde ut själv, vad jag minns. Tears for fears, året var -89. Satt och beundrade min nya vinyl i knäet i baksätet av bilen. Igår såg jag förresten Crowded House på Live Earth och fick längtan till Åsele. Dom och typ Summer in the city-skivorna ÄR Åsele. (OJ, filip och fredrik i sommarpratarna spelar the bands version av atlantic city, imponerande! Minns att Persbrandt förra året hade extremt gott musikval.)
- Den norrländska naturen, den är oslagbar. Fattar inte att jag inte är hemma än. Är fruktansvärt rädd att jag kommer missa allt.
- Svettas bort i Karins bil på väg till diverse badplatser.
- Min gamla lägenhet på tunnelbacken. Ack så tärd, men ack så underbar ändå.
- Sitta på kajen och svettas bort där med, med larsa plaskandes brevid.

Fan jag kan fortsätta hur länge som helst. Bäst jag slutar innan jag förgås och börjar lipa.

On the uppers är dock att jag tydligen har min första framsida på DN Kultur idag!

Inga kommentarer: