tisdag, juli 17, 2007

Fasters lilla knytte

I morse blev jag väckt av att telefonen ringde. En märkbart tagen storebror berättade att hans dotter äntligen hade kommit till världen. Hans stolta röst och bebisens gurglande ljud i bakgrunden gjorde mig nästan emo men vi la på istället.

Elva timmar efter nedkomst landade jag brevid sjukhussängen på Huddinge Sjukhus. Det var det märkligaste. En bebis, en helt nyfödd bebis, så liten och ny och skör som man kan bli. Extremt stolta föräldrar och en så gullig liten pärla att jag blev så tagen att jag inte kunnat tänka på mycket annat än henne hela kvällen. Det konstiga att min storebror blivit pappa, han som jag växte upp med. Att träffa henne och fota henne var helt sjukt. Faster. Gudars!

1 kommentar:

Helena Hägglund sa...

Grattis till dig å Grattis till bror och Sara och Grattis till Bäbisflickan! Så fint hörru... Ses snart.