tisdag, oktober 10, 2006

Säga nej

Är det något jag är dålig på så är det att säga nej. Jag är helt enkelt för snäll. Jag har blivit bättre på att säga nej men på senaste tid så har jag väl mer eller mindre låtit det bli ja, istället för att bli ifrågasatt. Det är väl det, man är så jävla lat att ta en diskussion att man hellre säger ja. Sen går man runt med ångest och genomför tillsist det man sagt ja till. Eller så säger man nej senare och får ta en mycket större diskussion om varför man ändrat sig. Det här vill jag så lite att jag stängt av mobilen. Jag orkar verkligen inte, jag har ingen motivation till detta (Jo, det handlar förresten om att gå två dagar brevid en pressfotograf som dessutom är 40-talist.) Det hade kanske verkat roligare om jag vetat om något han fotograferat eller om man hade haft nåt mer konkret att peka på som gemensam nämnare förutom fotointresse.

Nu ska jag kolla mitt saldo om jag har några ynka ören att avspara, då ska jag gå på Vi och köpa godis.

Inga kommentarer: