onsdag, oktober 11, 2006

Jobb

Jobbade till halv fyra på natten, sov som en bebis till lunch. Idag fortsätter jobbet, men ska göra ett avbrott för studiofotografering. Snart kommer min modell hit!

Alla verkar göra en sån där 100-lista där man skriver om sig själv. Jag kan väl åtminstone plita ner några stycken. Nångång kanske jag kommer upp till hundra.

1. Har sett ca hälften av alla avsnitt av Kvinnofängelset.
2. Första köpta vinylskivan var Tears For Fears - Sowing the seeds of love, på Åsele Marknad. Minns hur jag satt och tittade på omslaget hela vägen tillbaka till våran stuga i baksätet på bilen, jävligt nöjd var jag! Älskar fortfarande det bandet.
3. Varje lördag som liten fick jag en slant att köpa karra för, stod i typ en timma på kiosken med beslutsångest. En gång köpte jag en calippo men mina små pygméhänder lyckades aldrig få upp den där jävla glassen, så jag cyklade med den hem (öppnad). När jag kom till trottoarkanten och cyklade upp för den så flög glassen ned på asfalten. Snopet.
4. Första bandet jag var med i hette Synt-proffsen, vi var en hel hög av kids. jag var kanske 4 och spelade leksaks-saxofon iförd maskeradmask. Finns bilder från konserter i grannens vardagsrum.
5. 1990 var jag kär i magnus uggla.
6. Varje söndag såg jag och brorsan på A-team, Airwolf och WWF.
7. Jag och mina vänner brukade leka A-team i skogen, vi pratade låtsasengelska och jag var mr T.
8. Har blivit raggad på av en av sveriges största och som skulle göra de flesta tonårsflickor galna av avundsjuka om de bara visste.
9. Har varit vegetarian i 7 år och vegan i 3 år.
10. Har deltagit i Kör-SM
11. Ingen ville vara ihop med mig i grundskolan, hade i överlag få vänner, men var alltid mig själv.
12. När jag började gymnasiet ändrades allt det, förutom delen om att vara mig själv.
13. Kan peka på den dagen då mitt liv kunde blivit helt annorlunda än vad det nu är om jag hade gjort ett annat val.
14. November 2004 tog en vän sitt liv. Det var ganska svårt att leva med.
15. Jag och Helena brukar sjunga Backstreet Boys - I'll never break your heart.
16. Blir lite ledsen när jag tänker på att jag aldrig fick chansen att se The Clash
17. Hela dagen som Springsteen på Ullevi inföll på är en av de bästa dagarna i hela mitt liv och fortfarande kanske den bästa konserten jag någonsin sett.
18. Är galet förtjust i maffiagrejer.
19. Är också galet förtjust i David Lynch.
20. Satsar på att få komma in på fotograf-utbildningar HT 2007 och MÅSTE komma in!

2 kommentarer:

Flanellskjorta sa...

HEJHEJ!
Går det bra där nere?

VISION sa...

nämen! har du blivit en bloggare du också..
jotack det går! ingen hemlängtan iaf. hoppas allt är bra med dig magnus!