söndag, oktober 08, 2006

Magnetic

Helgen blev en lugn historia mest mestadelen kattklappning i lägenheten. En av katterna är lite hängig, så jag håller ett vakande öga.
Torsdagen var verkligen toppklass, extra fint när ett sms damp ned igår: "Tack för igår! Det var lätt trevligaste kvällen på hela turnén." Har fortfarande separationsångest, fina fina vänner! Jobbigt att inte ha alla man tycker om i samma stad. Men jag får å andra sidan vara glad att jag bor där jag bor, många kommer hit titt som tätt och spelar. Som denna gång t.ex.

Har sett Wedding Crashers, den dög. Önskar jag hade varit lite mer snabb och sett en till film typ nåt paris-romantiskt eller rom för den delen. Eller gudfadern. Men det blev telefonsamtal och sms och Magnetic Fields.

I don't want to get over you.
I guess I could take a sleeping pill and sleep at will
And not have to go through what I go through.
I guess I should take Prozac, right,
And just smile all night at somebody new,
Somebody not too bright but sweet
And kind who would try to get you off my mind.
I could leave this agony behind which is just what I'd do if I wanted to,
But I don't want to get over you
cause I don't want to get over love.
I could listen to my therapist, pretend you don't exist
And not have to dream of what I dream of;

I could listen to all my friends and go out again and pretend it's enough,
Or I could make a career of being blue
I could dress in black and read Camus,
Smoke clove cigarettes and drink vermouth like I was 17 that would be a scream
But I don't want to get over you.


Så himla grym text, den här ska jag lätt tolka när jag får tillfälle. Vem vet, ni kanske får höra min skönsång!

Inga kommentarer: