torsdag, januari 11, 2007

Caution pays

Ja, nu ligger jag i myshörnan och tänkte att jag skulle testa på att låta orden rinna. Erkänner redan nu att jag inte har en jävla aning om vad jag ska rinna för ord. Har iaf öppnat fönstret och det kommer små fläktar av luft och gud så skönt. Luften i rummet var tidigare så unken, typ materialrum-i-gympasalen unken. Nu luktar jag ju inte gympasal, men det är väl syret som tappar orken när man ligger i sängen till klockan halv sju en onsdag. Jo, jag drog mig an en förkylning som sätter käpp i hjulet. Skulle faktiskt jobba lite imorgon, för en gångs skull. Det blev inte så. Imorgon fortsätter mitt jobbletande. Jag sökte ett jobb jag skulle vilja ha mer än alla jobb i världen typ. Jag filade på brevet i typ tre timmar och det blev aldrig bra nog. Jag kommer nog inte få jobbet. Inte ens kallad på nån intervju. Men man kan väl få drömma...
Iaf, efter jag tillsist tog mig ur sängen så stod jag i duschen och sög upp vattnet. Kan inte påstå att jag tänkte på nåt speciellt. Gick på Kvantum och köpte två tygkassar fulla med mat och jag som är så smart och köper mat som en sann ekonomiskt lagd och beräknande människa så gick det på bara småslantar i jämförelse. Asbra, jag är king när det gäller käk. På lördag ska jag storhandla på Maxi. Älskar att storhandla. Lyssna på typ Rix FM och kräkas åt Nick Lachey, samtidigt som jag köper nudlar 4 för 10. Hoppas jag får höra basshunter.

Jag har hittat en fantastisk torrent, eller det tror jag. 64 beatlesmusikvideos. Mer än hälften är klart, fan vad fint! Dessutom har jag laddat hem ett 30-tal klassiker i video-genre. Givetvis har jag inte försummat mannen på tapeten dvs George. Såg Young Guns videon för första gången, jävligt bra. Inte lika bra som Last Christmas och DEFINITIVT inte lika bra som Club Tropicana videon!

I en låt på Faith-skivan sjunger George en låt som heter I want your sex. Vad menar han? Vill han ha sex med dom korthåriga tjejerna i musikvideon (ja, det var en singel och ja, kort hår är ju nästan kille, att man inte fattade), eller vill han ha sexet som tjejerna får som är i videon eller vill han helt enkelt som titeln översätts: jag vill ha ditt kön. Det är sådant jag mer ofta än sällan tänker på. Hur George tänker. What Would George Do. WWGD.

Inga kommentarer: