torsdag, januari 11, 2007

Bisatsen

Ikväll fick jag en 20-tums tv-apparat av Tuuuuben. Det är faktiskt exakt hur snällt som helst. Jag bjöd på middag som tack, hemleverans och allt!

Från blog till bloggare. Förlåt. Jag som du vet att ni är mycket mycket mer än en bisats i mitt virriga liv. Jag skulle vilja skylla på att jag blev lat när jag kom till efter sommaren, för jag tappade orken på att skriva klart inlägget - därav den hastiga upplösningen och den taffliga bisatsen. Så, lite i efterhand, och jag som sällan tänker mig för hur jag gör saker, så kommer tryckfels-nisse eller vad det nu kallas när man rättar till något i efterhand i en tidning.

Detta ska självklart infogas i årskrönikan:

"När jag kom tillbaka till Stockholm så flyttade jag in mer på riktigt hos min syster. Jag fick av deras goda hjärtan bo i deras lägenhet redan från april, men det var väl inte förrän när jag kom tillbaka till norrland som jag verkligen bestämde mig för att lämna det för Stockholm. Så när jag flyttade ned i augusti var det permanent, och för en spottstyver till hyra bodde jag i innerstan. Både hon och Yves har varit väldigt supportive och alltid funnits där för mig, min familj helt enkelt. Det är något som man tar allt för givet och allt för lätt glömmer bort att skriva i en lumpen årsblogg som bortskämd världsmedborgare. Men det är klart att det inte är meningen. Och jag ber om ursäkt till er. För ni är mer än en bisats. Ni är inledning, avhandling och förhoppningsvis aldrig ett avslut. Älskar er!"

1 kommentar:

Erikafiore sa...

Älskling!
Det var fint. Som du kanske sett så är mitt bittra inlägg borta från min blogg. Redan efter bara några timmar kom jag på andra tankar och tänkte på det som du sagt så många gånger tidigare. Jag vet att du gillar oss även om du inte säger det. Men det var fint att läsa ändå. Älskar dig också.
Och du behövde inte påminna mig om att sätta upp dig som en av årets fem viktigaste och roligaste grejer på min årslista.
Men så är jag ju liite bättre än dig också. Hehe ;)