fredag, september 01, 2006

YAY!

Okej, så jag fattade inte detta förrän igår kväll men det kanske inte undgått någon att Universal Music bestämt sig för att släppa ALL musik för gratis nedladdning via internet. Jag kan inte börja att beskriva hur glad jag är att denna dag kommit och hur mycket det faktiskt, trots skeptiker, kommer gynna musiklivet. Iom att det i princip bara är skivbolagen som faktiskt tjänar pengar på skivförsäljning så är det dom som gjort sig mest motsträviga till detta, tills jag antar att dom kom på att annonsförsäljning vore ett ypperligt sätt att få in pengar och ändå kunna finansiera musiken. Min glädje ligger lika mycket i som att jag kan nu ladda hem exakt hur mycket som helst helt gratis, se på när andra skivbolag följer efter, som att se hur artisterna får en rejäl boost av PR och i slutändan kommer tjäna mer än vad dom gjort tidigare. Everybody wins! Eller? Skivbutikerna kommer att få ta stryk, det är tyvärr så det kommer bli.

FATTA! Nu går vi in i en ny tid! Det känns så otroligt spännande! Ja jag låter som en tönt men det är ju sant!!

Inga kommentarer: