fredag, september 29, 2006

Sam's Town


Jag har gått i väntan och längtan efter den nya Killers skivan. Föregångaren Hot Fuss är ju så sjukt briljant att mina förväntningar kanske varit lite för höga för mitt eget bästa men I'm sorry, när jag hörde When you were young så blev det vatten på kvarnen.
Så sitter jag här, väntan är över, ur mina dåliga mac-högtalare strömmar uppföljaren ut likt barn på skolavslutning. Har tagit mig igenom hälften och jag måste erkänna till min stora besvikelse, jag är inte ett dugg imponerad. Jag hoppas det är en skiva som kräver 2-3 lyssningar till för jag vill inte att de ska vara ett sånt band som bara lyckas med första skivan. Killers vad hände?! Ni är ju mitt Las Vegas romantiska band som gör fantastiska ljudbilder.
Jag ska ge det mer tid.

2 kommentarer:

Manis sa...

Jag har alltid varit kluven till detta band, misstänker att det är mest pga deras hemland. Det är lite som när jag tänker på Blink 182 och att jag kanske inte borde gilla dem så mycket som jag gör, fast tvärtom. Eller svamlar jag kanske bara nu. Jag brukar iaf fundera på om jag gillar The Killers eller inte, det var det jag ville säga.

VISION sa...

det är bara att ta in dom i hjärtat! blir så mycket bättre då. plus att dom varit med i the OC, då är det också legitimt.