tisdag, september 05, 2006

Come baaaack!

Mitt i målartvättandet och penseldrag så kopplade jag tillsist ihop min ipod med powerbooken och eureka! det funkade. Hela gårdagen var ett enda nöjt flin på mitt ansikte för jag tänkte att tillsist, TILLSIST, hade jag överrumplat tekniken. Tji fick jag.
Idag när jag öppnade itunes vill inte en endaste jävla låt på ipoden spela. Jag står som ett frågetecken. Hetssurfar supportforums, provar att reboota, byta USB-port, lyssna bara via ipod... Nothing. Ni förstår inte att 15 GB musik är helt borta! Hela min skivsamling som jag jobbat ihop på denna lilla manick gick upp i rök huxflux. I min aggression tog jag en cigg på balkongen och svor (!) för ipoden är den jag förlitar mig på mest, den är mig lojal - trodde jag. Så, nu börjar det långa jobbet med att ladda hem allt igen för all musik finns i en halvtrasig dator i Umeås förort. Snopet. Dystert. Sorgligt.
Jag får se det positivt dock, nu blir jag av med sådant jag inte lyssnar på så mycket.
FÖRBANNAT!

Inga kommentarer: