söndag, september 10, 2006

Stockholm

Det är nu den kommer. Kärleksförklaringen. Det spelar ingen roll hur mycket man hatar att kontot tickar mot noll i allt snabbare takt, hur otrevliga personalen är på pressbyrån, hur svårt det är att hitta ett jobb som verkar kul och sedan få det och hur ensam man är. För all ensamhet är precis vad jag på något sätt letar efter. Jag älskar att kunna gå ut och se tusentals nya människor som jag inte sett förr och inte kommer se igen. Jag älskar stockholms tunnelbana. Jag älskar alla caféer, alla muséer, alla klubbar, pubar, butiker och arrangemang. Jag älskar arkitekturen, Jag älskar dom små detaljerna på alla husen. Jag älskar att det är enkelt på ett komplicerat sätt. Jag älskar 3,40 i takhöjd men mest älskar jag att jag kommit rätt.

2 kommentarer:

Rawk sa...

... och då, min vän, är jag glad för din skull!

Sandra sa...

Ahhhh sthlm. Så mycket skit men så fantastiskt härlig!