måndag, september 04, 2006

Odödligheten


När jag vaknade i morse möttes jag av nyheten att Steve Irwin, Krokodiljägaren, har dött under en inspelning. Tydligen av en stingrocka som stack honom i bröstkorgen. Jag vet inte hur många gånger jag hört att han skulle ha dött, uppäten av krokodiler, trillat ner i en ormgrop osv. Det finns hemsidor som diskuterar huruvida han verkligen lever och så fort han visat sig på ex Leno så röjs misstankarna om hans vidare oexistens (som visserligen börjar om med något nytt rykte). Därför blir jag lite extra ställd. Krokodiljägaren liksom. Men han är ju ändå härlig, lite koko och kanske inte så otippat att han skulle kunna dö för sitt jobb, hyser mycket känslor för sin natur och sina kompisar i djungeln. Frågan har väl aldrig varit om, utan snarare när.
Det är här odödligheten kommer in, är det sant på riktigt nu? När media rapporterar om det? Han var ju mitt bevis på att man visst kan leva för evigt.

2 kommentarer:

Manis sa...

Fast det är lite som när Göran Kropp dog:
- Redan?

VISION sa...

Jag tänkte också en del på Kropp. Det är ju så, extrempersonerna faller ofta under sin passion.

Och jag ser mycket fram emot när du kommer ner på Sthlm Open! Ring bara! Skulle inte missa dig för allt i världen östmania!