måndag, september 18, 2006

Framtiden


Nu är det dagen efter kvällen före. Jag hade aldrig riktigt förstått eller ens viljat förstå hur det hela skulle utveckla sig. Med TV-sändning och laptop framför sig började jag inse ca 20.30 att jag mådde väldigt väldigt dåligt. En krypande ångest, magont och kände mig väldigt sjuk. Unga väljare prioriterar alliansen. Var femte svensk låg på soffan. Pinsamt, katastrofalt. Fint att veta att det parti med mest luddiga linjer lockade mest, med mest slagkraftig kampanj som tyvärr inte alls visar vad dom egentligen menar. Det nya moderatiska partiet, ett arbetarparti som snarare kommer sänka din a-kassa och göra det svårare att hitta ett jobb när du står där med din färdiga utbildning. Känns lika fint som att veta att folk prioriterar bort alla empatiska frågor som vård (hur kan det gynna nån med privatisering? jag ser det inte), homosexuellas rättigheter och extremt extremt viktiga miljöfrågor. Men visst, det vore väl fint att de rika får det bättre och dom som har det svårt får det ännu svårare (det förtjänar dom...).

Titta på mannen till höger. Jag hade gjort allt för att få sätta någon på vänster sida, men iallafall. Han kommer sitta på din hornhinna i fyra år. Du kommer få se ett land totalt fuckas up och splittras. klassklyftor! Gud så trevligt. Gud så fint!

Idag är jag mest förbannad. FOLK! Smygborgerliga åsikter smyger sig fram hos många vänner och det är fruktansvärt oroväckande och skrämmande, jag har ingen förståelse alls. Det mest sorgliga med det här är att jag måste anpassa mig till vår nya regering, sparka och skrika hjälper inte. Sabba inte upp det totalt Fredrik.

Om fyra år tar vi det tillbaka.

(Tänk om Anna inte hade blivit mördad, då hade vi hade gått en sjukt mycket ljusare framtid till mötes)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha! muahhahaa!!! jo jag tycker inte heller om kd och deras syn på homosexuella.. men går vi på vänster sida så har vi ju vänstern.. fy fan de står för allt jag inte kan stå för.

Hoppas fan att det inte blir rött på ett tag igen.


rätt kul egentligen. Det är alltid kvinnor som är extremt röda och män extremt blåa. bara en observation.

ska inte retas något mera. men måste erkänna att jag känner en viss skadeglädje. =)

som sagt vänsterpartister och popsnören ska man passa sig för. de tillför inget vettigt i samhället ;p

VISION sa...

färne:
din charm måste få många flickor på fall. men vad gör det, du är ju moderat och kan betala många hel-rör på krogen.