torsdag, november 02, 2006

Vega



Jag och Jonas sitter och tittar på MTVEMA, det är kul. Vi är ganska slitna och har just sett The Killers uppträda på tv. Igår såg vi dom också i Köpenhamn. Dom hade byggt upp en stor scen mitt på rådhusplatsen för MTV-galan och av en ren slump passerade vi deras soundcheck igår eftermiddag. Det var jävligt coolt och vårat pepp växte.
Alltså vi åkte ju till Köpenhamn för att se The Killers på Vega egentligen vilket vi gjorde på kvällen. Var en lång väntan, två förband kändes lite väl och vi var väl ganska mosiga av den långa dagen. Eftersom jag omöjligt kan beskriva hur bra det var så här kommer ett försök på en liten recension;

När man peppar på ett band så länge och så intensivt så borde man bli besviken. När man dessutom haft en lång dag bakom sig... Ja, ni förstår. Grejen är att när man sen väl står där så blir det en så sjuk explosion av överpepp, det är så ruskigt bra att det inte går att förklara så jag tänker inte ge mig på det. Men jag säger bara SYND för dig att du inte var där. Efteråt lämnades jag i en pöl av tillfredställelse och en konsertupplevelse som med eftertanke, och detta uppdaterar jag er på, kan komma att putta ned Bruce Springsteen från första platsen.

4 kommentarer:

Rawk sa...

Cööl! jag får ta och lyssna mer på dom om du nu peppar dom så vansinnigt. Hur var köpenhamn annars då? Och såg du Lars Ulrich nånstans. Han var ju med där på kvällen sen

Manis sa...

Jag såg dem på den dära MTV-grejen. Det var roligt.

VISION sa...

rawk

ja gör det! jag såg i övrigt inga kändisar förutom the killers. jag kan ev ha sett justin timberlake på killerskonserten, såg en kille som såg ut som honom och enligt ryktet var han i vip-området...

manis

ja väldigt kul!!

missa förresten inte att ni kan se konserten på torsdag den 9e kl 2400, jag och jonas kommer synas!

VISION sa...

på mtv dvs