torsdag, november 16, 2006

Berns

Ikväll kommer Frida Selander med band till staden. Jag hoppas jag hinner förbi en sväng. Jag måste nämligen fotografera The Roots på Berns ikväll. Här kan ju folk tycka att det inte är något att klaga över, och det är det ju inte heller, men det hade varit kul att få hänga med Umeå. Hoppas jag hinner.

Igår var jag också på Berns och fotade Sufjan Stevens. Han hade så fin scenografi! Det var som att gå in i en drömvärld. Ni vet var bilderna finns. Jag hade tänkt att inte blogga så mycket om rockfoto men lite ibland sådär kanske man får det. Ni förstår, inte nog med att jag kommer få min andra bild i DN imorgon, så berättade Emma att jag sålt min första bild till en privatperson! En på Sufjan. Det känns mäktigt. Tänk att någon sitter därute och tycker att jag tagit en så fin bild att dom har köpt ett ex för att ha på väggen. Det finaste beröm man kan få tror jag!

Idag var jag också och fotade en man på Skolverket istället för Emma till någon tidning. Det gick bra. Det är galet att jag har fått denna chans! Ibland förstår jag inte vad som händer men ibland slår det mig också. Då blir jag nervös. Men jag är väldigt glad!

2 kommentarer:

Alex sa...

Annika jag blir så glad när jag läser det här. Åh du förtjänar verkligen det här, för attans så duktig du är!

Anonym sa...

Det är skitbra! Jag ekar: du förtjänar det!