onsdag, november 08, 2006

Oslo

Jag och Audar
Jag sitter i kollektivet tarmen på grönlandstorg. Det är kallt som satan och Fredrik spelar crappy rastamusik som vanligt, säger rasta istället för hej. När Karl vaknat till hoppas jag vi ska kunna fika lite på köket. Jag lyssnar på Interpol. Vistelsen so far har varit fin, hittade massa pengar på en klubb, umgåtts med audar och igår hälsat på anders och AM. jag ser väldigt mycket fram emot att han ska komma till sthlm på visit. Väcktes av Emmys ljuvliga stämma idag så vi ska ses, det blir ytterst trevligt.

Annars har denna resa bjudit på lika mycket pleasure som pain. Ok, så ni vet: Jag förstår att vissa av er inte har det så lätt, men jag är allvarlig när jag säger att jag inte pallar med era bekymmer. Jag orkar inte lyssna. Jag dras ned i det för enkelt och jag orkar inte med mer misär och skit. Jag vill bara ha det bekymmerslöst just nu, ungefär som när man är med Larsa. I Göteborg hade jag breakdown i kall höstsol och trots tappra försök att undvika så bubblade all gömd frustration, ilska, sorg och besvikelse upp i tusentals tårar. Thank god för Anders igår så jag inte blev helt knäckt.

Som ni kanske förstår så mår jag kanske inte super, men jag mår faktiskt ganska bra också när jag tillåts må bra! Så det är int helt kattskit. Men glöm inte att ni är inte dom enda som har det jobbigt...

3 kommentarer:

Flanellskjorta sa...

har du choklad i håret?

Helena Hägglund sa...

sorry babe, detta kanske inte är bästa stället men... Man måste fan palla andras bekymmer, det kommer liksom med vänskapspaketet. Hur dåligt jag än mår kommer jag alltid palla dina probs, ba såru vet vännen.

VISION sa...

helena

jovisst, men det kommer till en gräns när man måste få ta en paus från det hela. man är mer man than machine, rom byggdes inte på en dag osv.

och ja det är sukkla