fredag, december 29, 2006

Bloggare

Jag satt och okynnessurfade runt på diverse bloggar när jag började fatta att folk tar sina bloggar på extremt stort allvar. Alltså, visst, det är ju helt ok - jag är kanske inte den mest allvarlige som trots allt skriver om dittan och dattan och inte djupdyker i, säg, inre känslor, mode eller saddams planerade avrättning på lördag. MEN, jag märker att någonstans mellan mitt pladder om Logan Echolls och någon annans om hur viktigt det är att posa upp i sina väldigt moderiktiga kläder, eller någon 30-plussares klagosång om att inte få till det med 21-minusar (phew, lång mening det där), att det är en oskriven tävling i blog-cred. BLOG-CRED! Jag hoppas alla förstår hur otroligt lamt det låter. En blog... Dvs ett forum som blivit extremt populärt för folk att ordbajsa i. Och ordbajsandet är ok! Det är bara tävlingen som känns sjukt sunkig och högstadie. Blog är kul, men creddigt? Kom igen. Det är till för okynnessurf. Så jag kallar det inte blog-cred utan blog-okynnesskrivande. Flest besökare och du har vunnit flest okynnessurfare! Int kattskit. Int kattskit alls.

Idag verkar det finnas lite i vaggan för mig, kanske lite shopping, pilla på nån mobil som jag funderar på att köpa, företagsregistrerandet måste bli klart och framförallt - storbak av sushi! Jag måste ju trots allt sysselsätta mig för att inte bli galen nu när jag sett alla Veronica Mars. Nu ska jag inte säga det jag ska säga nåt mer för ni vet.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag läste "bloggare" och trodde det stod "blottare". det hade vart roligare.
cred.
;)