söndag, juni 24, 2007

Jag har ett liv!

Harrejavlar, så hände det! Karin ringde och frågade om jag ville gå på Moderna. Jag åkte bort till Skeppsholmen och såhär fortgick min dag:
- Kom till Moderna, träffade Karin och hennes vän från Milano som var på besök vid namn Alberto.
- Köpte årskort (!) på Moderna Museet. Lätt dom bästa 200 kr jag slösat på mig själv på länge, heja present! Hej Moderna varje dag fram till Aug 08!
- Snackade med gamla Umeå-baristan Rasmus som jobbar på Kaffehörnan i Moderna.
- Mötte Ellen och Mia och gick på promenad till Åhlens City, förtärandes en isglass.
- Gick sedan genom gamla stan till knivsöder.
- På medborgarplatsen bestämmer vi oss för att äta på Hermans, där vi trycker mat tills vi inte kan andas i ca tre timmar. Talar om italienska grejer.
- Följer Ellen till hennes tåg, köper en glass till på 711 och får en blodig eller ketchupkladdig-fast-intorkad en-krona i retur. Slängde kronan och har tvättat mina händer säkert 10 gånger om inte mer (även en gång med vodka!) men känner mig fortfarande smutsig och besudlad (ja jag har ju hypokondri, no fun).
- Ville direkt åka hem för att tvätta mig så jag fick mina kontinentala kindpussar och nu sitter jag här med halsbränna!

Inga kommentarer: