tisdag, mars 27, 2007

Stockholm

Jag älskar Stockholm mer än något annat, jag älskar att bo här - speciellt när det är vår och sommar i luften. Idag har jag och Helena suttit ute och ätit frukt och haft det bra. Jag vill aldrig att sånt ska ta slut. Efter mina senaste resor till Karlstad och Oslo har jag insett att Stockholm är det bästa jag vet, och imorgon ska jag åka hem till Umeå på visit. I ärlighetens namn har min hemlängtan gått över och kan knappt vänta tills jag får komma hem till Stockholm igen. Ta första vårstrosen på norrmälarstrand! Fast det kommer ju bli jättekul att komma till Umeå också. Men Umeå är inte mitt hem längre helt enkelt. Hurra för att ha hittat sin plats på jorden!

2 kommentarer:

Pernilla Berglund sa...

så du har hittat hem i sthlm? för mig gick det aldrig under året i kärrtorp att riktigt trivas i storstan. det blev för stort. umeå kändes så bra när jag kom hem igen. men som en gammal lärare i sthlm sa: "du kan ju inte rota dig i umeå nu! hur gammal är du? 23? (det var för ett år sen) nej pernilla, du kan INTE rota dig där nu!" men i mig känns det verkligen som att umeå är hemma.

VISION sa...

kanon att du också hittat din plats! jag kände att umeå var för litet för mig, jag strävar ju efter storstad så då var nog stockholm inte så otippat. plus att både bror och syster bor här. och nu helena. och henne ska jag behålla muahahaha