tisdag, mars 20, 2007

Get a job, shape up!

Jo alltså jag är ju fruktansvärt rastlös, orkeslös och deppig om dagarna när jag inte får jobba. Jag vill verkligen ha ett kul jobb men det börjar se mörkt ut att kunna kombinera med sommarens plan. Nu är det inte kniven på strupen, jag kommer klara hyrorna med mitt extraknäck och andra jobb men det är just strukturen och känslan att inte behöva leva snålt jag saknar.

Det är ju jobbigt att vakna allmänt stressad, sånt har ju tagit kol på folk.

Så, morgondagen till ära ska jag söka några jobb, försöka städa lägenheten och locka mitt hår. Kanske som Dolly i videon under HAHA. På kvällen är det mest troligt att det blir produktfotografering av en pralin. Jag vet dock inte om det blir någon ersättning så jag räknar inte med det för det är ändå brorsans företag som vill ha hjälp, om jag nu kan vara någon. Och på fredag åker jag till Karlstad till söndagkväll och gör ett konferensjobb med brorsans jobb, där jag ska fota och göra bildspel. Kan bli intressant. Which reminds me, formatera datorn.

I helgen var jag på vernissage om umeå, den var ju alltså inte så imponerande men kul att se Deportees, annat umeåfolk och kollegor. Kanske var det så att jag borde stannat i Norge. Jaja, vad gör det, om 6 veckor blir det Norge igen för Pet Shop Boys!! Grymt. Har jag velat se ett tag nu.

Vilket påminner mig. Imorgon släpps nya band till Hultsfred. Info har läckt ut and it ain't pretty. Helvete vilka crappy bokningar.

2 kommentarer:

Ausa sa...

Ja alltså var var du hela kvällen?

Manis sa...

Men du vi åker till London ändå, även om Helena inte vill dubbelåka. Om vi har råd. Nån gång.