måndag, februari 12, 2007

Times a changin'!

Idag åt jag en tugga av Ulrikas lunch, vi testade McBean. Dvs den nya veganburgaren (you heard me! tillomed majonäsen är äggfri o vegan) på McDonalds. Jag tänkte för mig själv att om mitt 16-åriga jag hade sett mig nu hade jag blivit så besviken på mig själv. Men man måste ju testa. Vegan, McDonalds - det går ju som inte ihop. Tänk att den finns tillgänglig every-frickin'-where! Så enkelt.

Men så var den ju också bara ok. Fast jag antar att jag inte kan skylla alla världens problem på McDonalds som jag gjorde när jag var yngre. Jo tack, dom är rätt dumma i huvudet och det kan väl diskuteras om dom förtjänar mitt veganska stöd. Men jag tänker som så att om det finns där, så är det ok. Jag är inte så naiv att jag bara kan bojkotta McDonalds när så många andra av mina val i livet stödjer företag som sysslar med tvivelaktiga verksamheter. Dvs smink/hårvårdsprodukter och andra hygienartiklar. Eller att jag köper tångcaviar som tillverkas i samma fabrik som vanliga fiskprodukter.

Man får vara glad för det lilla antar jag. MrBean, jag menar McBean, är trots allt inte kattskit.

Inga kommentarer: