onsdag, september 19, 2007

Att få shoppa av sig

Jag kan bli så avundsjuk när folk får shoppa loss. Jag har inte den ekonomin just nu. Snart har jag det, i slutet på november för att vara mer exakt. Nog om det.

Jag kasserade in en julklappspeng av min far och åkte till IKEA. Jag höll på att spåra ur, var som en sockerhög femåring och blev yr av alla grejer när jag sprang runt och var glad som en hund. Jag är mycket nöjd med min shopping. Jag köpte en redig bokhylla så jag äntligen kan rensa ur den sista flyttkartongen och ställa upp mina filmer, konst och pärmar. Jag köpte en laptop-kudde, väldigt praktisk sak! Nytt bäddset som är så fint att man längtar hem till mormor och så köpte jag en fredskalla. Jag kallar henne för växtis. Hej växtis! Hon står bakom mig i fönstret och är gullig. Min syster kom på mig när jag och växtis kelades på parkeringen. Jag älskar blommor och krukväxter! Mest gröna tror jag.

Jag hittade det ultimata avlastningsbordet till sängen också. Oturligt nog fanns den bara till dubbelsängar. Again, straffad för att vara singel. Moget. Ska försöka få någon att snickra ett liknande. Den är ju på hjul! Dator innan man ska sova, kanske en liten kopp... Rulla ned den till fotändan när det är dags att stänga ögonlocken.

Ikea, jag trodde du var på min sida. Singelsidan. Så fel jag hade. Singlar får bara ha fula avlastningsbord tydligen.

Inga kommentarer: