söndag, augusti 19, 2007

Donnie Darko

Till min glädje såg jag att kanal 5 visade Donnie Darko. Såg det dock lite försent, men hann med dom sista 20 minutrarna. Jag tar inte i när jag säger att detta är en av världens bästa filmer. Så snyggt gjord, så bra val av skådisar (jake, maggie, drew, NOAH, patrick för att nämna några) och musiken är ju knäckande! Jag kreverar nästan av hur perfekt uttänkt allt är! Scenen med Tears For Fears - Head Over Heels eller varför inte när Joy Division fullkomligt bombar sönder sinnet i tonårsromantik. Den är så himla himla vacker denna film och skynda dig att se om du inte kommit dig för det, annars missar du ett fantastiskt stycke konstverk.

1 kommentar:

Helena Hägglund sa...

JA! JA! JA! JA! världens bästa film, världens bästa musik, världens bästa skådisar och världens bästa scen! Donnie Darko kan ses hur många gånger som helst!