tisdag, maj 29, 2007

Rise above


Igår fotograferade jag mannen på bilden. Mannen heter Henry Rollins och är för mig någonstans på coolhets-skalan runt en 8a-9a, sniffandes vid Joe Strummer & Dee Dee Ramone. Uppspelt var ordet när jag begav mig. Väl på plats så är jag osäker på om jag kommer orka med hela showen, men lite skulle jag ju kunna se. Huvudsaken var att jag fick bra bilder, med tanke på omständigheterna så tycker jag nog att jag lyckades. Jag satte mig ned och lyssnade, efter ett tag fastnade jag och plötsligt hade nära tre timmar passerat. Henry betade av ämnen som presidenten, politiker, irak, krig, upplevelser på sina resor. Hans träffar med kändisar och hans fascination av människor som dör av att bli uppätna av djur (något han tyckte var jävligt coolt). Hur han gick in på en gaybar för ett personalmöte med hans radiostation och folk tittade, pekade och viskade "...I knew it!" och försökte få hans nummer.

Vid en punkt blir det lite stundens allvar, satiren byts mot realismen av att vara Henry Rollins.

Mycket värd kväll, är idag väldigt glad att jag såg alltihopa. Nu lyssnar jag på Black Flag.

3 kommentarer:

Rawk sa...

... och jag är avis

Manis sa...

han kan trollbinda mig också, jag förstår inte hur man kan vara så amerikansk och så smart på samma gång.

VISION sa...

rawk: det förstår jag!


manis: jag vet!!!