söndag, maj 13, 2007

Mausoleum

Idag gick vi på promenad på Solna kyrkogård. Den var helt fantastiskt vacker. Underbart formgivet av duktiga trädgårdsmästare, många olika dimensioner och stor! Mäktiga mausoléer (stavas hur i plural?) och lätt duggregn. Tydligen ligger celebriteter som August Strindberg och Ingrid Bergman begravda där. Måste givetvis gå tillbaka dit snart igen med kamera. Plus att det ligger ett typiskt brittiskt radhus brevid. Där finns också ett rosa träd. Här kan man läsa lite mer om denna fantastiskt vackra plats: Norra Kyrkogården.

Ni skulle bara veta hur fint det är här nu. Våren verkligen kråmar sig i all sin pompösa glans. Alla träd blommar i vackra färger från vitt, gult till cerise. Det är så vackert! Allt är så pånyttfött. Det ger ett lugn och jag börjar verkligen utveckla ett genuint intresse för blommor och växter. Det känns tantigt och vuxet men skönt. En äkta hobby! Foto och blommor.

I övrigt är det motigt. Önskar mer jobb, mindre ensamhet. Försöker att inte gå ned mig men det är en fin balans mellan att bära masken och bryta ihop. Då försöker jag låta våren och nya hobbies hjälpa mig. Prison Break och storasystern.

Idag åkte mamma hem. Det känns inget vidare men det är ju så det är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste kommentera detta att Norra tillhör Stockholms kommun. Solna kyrkogård ligger på andra sidan vägen precis nedanför karolinska och är betydligt mindre än norra, så det är inte samma kyrkogårdar. Utan 2 olika. Strindberg ligger på Norra troligen, inte på Solnas kyrkogård. Sorry, men jag var bara tvungen att kommentera det! "gravallvarlig"

Anonym sa...

lite sent men... min mormor, hennes ena syster och mamma ligger begravda där. det är hur fint som helst. man kan ju gå i timmar... alltså på norra då...