lördag, april 07, 2007

Eeeh...

Dagen till ära lyckades jag givetvis sumpa min framtid - tack, bra jobbat. Läste fel på dag, skolansökningen ska vara inne den 10e och jag trodde den 16e. Inga fotobutiker har öppet förrän den 10e och då är det försent så jag kan inte få ut några printar. Jag antar att jag får skylla allt på Gud och Jesus eller på att jag egentligen har ett annat öde. Som att åka till Californien, jobba ett skitjobb (läs: gå arbetslös ett halvår till) och inte vet jag - drömma om att gifta mig rikt. Ett mirakel kan ske, men jag räknar inte med det. Istället försöker jag planera in en bok, ska söka statligt stöd och ja... Vi får se. Jag har en fin idé. Jag funderar också på att ringa ett samtal och boka in två dagar i sommar i ett hus med endast en till person och min kamera. Vi får se. Det kan bli något alldeles extra. Men hur mycket planer jag än har så skulle jag verkligen vilja plugga och få guidning och hjälp att bli bättre för jag vill bli så otroligt mycket bättre. Fan för att man är ett jävla cp som drar ut på tiden såhär tills man inser att "jahapp, så lyckades man igen."

Sen undrar jag varför Stockholm är så bra, men ojojoj så ytligt. Allt detta mode. Mode mode mode. Det känns som någon sorts tävling i att dölja osäkerheter. Trist. Fast jag kanske bara är avis som går runt i kläder jag haft i flera år för att jag helt enkelt inte har råd med nya.

Interpol kommer till Stockholm också. Skitbra liksom om det inte vore för att jag ska vara i Borlänge då. Jag ska avvakta några dagar och sedan se vad man kan göra åt saken. Gratis hotell och ev skandaler med Doherty väger inte riktigt upp Interpol.

Åt mycket god påskmiddag hos David och Teres ikväll i gott sällskap. Det var plåster på såren iaf.

Inga kommentarer: