onsdag, augusti 23, 2006

they'll put up a poster sayin' "we earn more than you"...



Min inspirationskälla och hjälte Joe gick ju som bekant ur tiden för några år sedan (för dom ovissa så var han frontman i The Clash, mitt genom tiderna bästa band). Jag minns att jag fick det uppläst för mig ur västerbottens folkblad på självaste julafton. Nedstämt var ordet. Denna man! Vilken man.
Tydligen är det en ny Joe DVD på gång. Vad som var tänkt som en dokumentär om Joe Strummer & The Mescaleros blev istället en dokumentation om Joes sista tid i livet.
Den kanske jag ska ta och köpa. Joe.



Sen visade sig det som jag alltid trott varit ett rykte vara sant! Damon Albarn (blur, gorillaz), Simon Tong (the verve), Tony Allen (fela kuti) och världens coolaste basist Paul Simonon (the clash) har startat ett band vid namn The Good, The Bad and The Queen. Väntar spänt på det också.

Inga kommentarer: